[O2] 2.0 TSI Benzynka - spadający przewód paliwowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gwiazda
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] 2.0 TSI Benzynka - spadający przewód paliwowy

    Panowie, jaki HTHS w oleju zalecalibyście do ASV? Przebieg 110 kkm, priorytet ochrona silnika.
  • Crunck
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    [O2] 2.0 TSI Benzynka - spadający przewód paliwowy

    Witam

    Czy Skoda nie robiła żadnych zabezpieczeń żeby zacisnąć przewód paliwowy na filtrze ??

    Po wymianie w warsztacie, po krótkim postoju przewód się zsuwa z filtra i paliwo wycieka.

    Filtr Filtrona nowy założony. Ci co wymieniali mówią że przewód jest tylko na wcisk.

    Przewód spada z końcówki bliżej drzwi ze strony gdzie wychodzą 2 przewody i jest chyba plastikowy więc nawet żadnego ścisku tam się nie da założyć.

    Ma ktoś jaki pomysł jak to zabezpieczyć żeby dojechać do warsztatu ??

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      Przewody paliwowe są na zatrzask. Prawdopodobnie w warsztacie nie umieli odpiąć przewodu i wyłamali zatrzask. Trzeba sprawdzić plastikowe ząbki, bo jak są wyłamane to wymiana przewodu na koszt warsztatu a tani na pewno nie będzie i trzeba się liczyć z kwotą kilkuset złotych.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Crunck
        Classic
        • 2011
        • 8

        #4
        Dziękuję za odpowiedź.

        Zatrzask jest w środku przewodu ??

        Czy na podstawie zdjęć jesteś w stanie wywnioskować czy przewód jest uszkodzony ?? Wydaje mi się że brakuje jakiejś małej opaseczki na tym przewodzie, którą by się właśnie wciskało lub zdejmowało żeby "uwolnić" przewód.

        Przewód jest twardy więc ewentualne zaciśnięcie opaską go w celu dojazdu do warsztatu może uszkodzić przewód ?

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          #5
          Są to ząbki trzymające za pierścień filtra.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • Crunck
            Classic
            • 2011
            • 8

            #6
            Dzięki za pomoc.

            Czyli muszę się zaopatrzyć w paryżanki i przymocować przewód żeby do nich dojechać.

            A system uwalniania ząbków jest na zewnątrz, czy nie ma go wcale i można uszkodzić tą końcówką zdejmując przewód ze starego filtra ??

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #7
              Może owiń taśmą np. Scotch, albo laweta bo to jednak łatwopalna benzyna.

              [ Dodano: Pon 11 Cze, 12 11:37 ]
              Jeśli chodzi o wygląd szybkozłaczki to już nie pamiętam jak to tam dokładnie wygląda.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • Crunck
                Classic
                • 2011
                • 8

                #8
                Taśma się nie sprawdziła :/ Paryżanki tak zwane tretytki to utrzymają.
                40 km do warsztatu :/ Assistance 7 km obejmuje :|

                Na podnośniku zerknę czy tam jest jakiś system luzowania ząbków, czy trzeba to traktować jako element eksploatacyjny. Przebieg 80kkm więc pewnie już filtr był wymieniany tez wcześniej.

                Dzięki kolego za pomoc.

                Komentarz

                • sew1981
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10986
                  • Fiat

                  #9
                  Crunck, takich osłów warsztatowych to powinni kastrować. Sami uwalili zatrzask i głupa palą.....

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    W TSI filtr paliwa wymienia się co 60tyś km, więc jest szansa, że przed sprzedażą filtra nikt nie ruszał wcześniej. Dlatego wolę ASO, bo jak mechanik wymienił już kilkaset takich filtrów, to nic nie zepsuje przy wymianie 400-setnego takiego samego filtra. Bał bym się oddać do warsztatu auto, gdzie jeszcze nigdy TSI i/lub Octavi na oczy nie widzieli.

                    [ Dodano: Pon 11 Cze, 12 13:44 ]
                    A największym błędem jest wypuszczenie takiego auta, przecież to może skończyć się pożarem. W TSI jest 6,6 Bara a nie 3Bar jak w normalnym MPI.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    Pracuję...